Ads 468x60px

tiistai 7. kesäkuuta 2016

Tutkimus: Identiteetin- ja pääsynhallinta entistä tärkeämpi osa digitaalisen muutoksen strategiaa



Tutkimus: Identiteetin- ja pääsynhallinta entistä tärkeämpi osa digitaalisen muutoksen strategiaa

KPMG järjestää 16.6.2016 kello 9:00-9:45 Webinaarin, jossa tämän tutkimuksen tuloksia käydään läpi. Webinaariin voi ilmoitautua osoitteessa https://ssl.eventilla.com/event/je87N

Pierre Audoin Consultants (PAC) on toteuttanut KPMG:n, CyberArkin ja SailPointin sponsoroimana tutkimuksen, jossa selvitetään, kuinka identiteetin- ja pääsynhallinnan nähdään muuttavan liiketoimintaa digiaikana. Kyselytutkimukseen vastasi 202 liiketoiminta- ja tietoturvajohtajaa eri yrityksistä ympäri Eurooppaa.

Tuoreen Identity and Access Management (IAM) in the Digital Age -tutkimuksen mukaan eurooppalaiset CIO:t, CISO:t ja muut tietoturvasta vastaavat johtavat asiantuntijat uskovat, että digitaalinen muutos voi onnistua ainoastaan tietoturvaa parantamalla. Identiteetin- ja pääsynhallinta auttaa suojautumaan kyberuhilta ja on samalla olennainen osa yritysjohtajien digitaalisen muutoksen strategiaa.

Yritykset tasapainoilevat tietoturvan, käytettävyyden ja oikeiden digitaalisten kanavien valinnan kanssa tuottaakseen päivittäispalveluja mahdollisimman tehokkaasti. Lähes puolet (48 %) vastaajista piti kuitenkin kyberuhkien ja tunkeilun estämistä jopa asiakaskokemuksen parantamista tai kustannussäästöjä tärkeämpänä digitaalisen muutoksen onnistumisen kannalta.
Tutkimuksessa nostetaan esille identiteetin- ja pääsynhallinnan soveltamiseen liittyviä kysymyksiä. Henkilöstön kouluttaminen sekä identiteetin- ja pääsynhallintaan liittyvien prosessien ymmärtäminen ovat entistä tärkeämmässä roolissa, kun yritykset aikovat hyödyntää esimerkiksi esineiden internetin (Internet of Things, IoT) tuomia mahdollisuuksia. Lisäksi tutkimuksessa kiinnitetään huomiota identiteetin- ja pääsynhallinnan haasteisiin, kuten varjo-IT:n leviämiseen pilvipalveluiden oston myötä.

Keskeiset avainlöydökset
Tutkimus osoittaa, että IT-johtajat pitävät identiteetin- ja pääsynhallintaa oleellisena niin digiajan haasteisiin vastaamisessa kuin myös digitalisaation kokonaispotentiaalin hahmottamisessa.

  • Lähes puolet vastaajista (48 %) korostaa, että digitalisoituminen edellyttää tietoturvauhkien torjuntaa ja ennaltaehkäisyä.
  • Suurin osa vastaajista (92 %) aikoo lisätä identiteetin- ja pääsynhallinnan investointejaan seuraavan kolmen vuoden aikana.
  • Yli puolet vastaajista (65 %) näkee kuluttajaidentiteetit ja -sovellukset yhtenä seuraavista identiteetin- ja pääsynhallinnan sijoituskohteistaan.
  • Vastaajista 65 % näkee varjo-IT:n kehityksen haasteena yhdenmukaisten identiteetin- ja pääsynhallintasysteemien käyttöönotolle.
  • Tulevaisuudessa perehdytyksen ja tiedon puute aiheuttaa todennäköisemmin enemmän identiteetin- ja pääsynhallinnan rikkomuksia kuin hallitsemattomat kolmansien osapuolten identiteetit.
  • Lue lisää tutkimuksesta ja selvitä, kuinka saat eniten irti identiteetin- ja pääsynhallinnan investoinneista ja turvaat liiketoimintaan liittyvän datan.

 
Taustaa tutkimuksesta
PAC haastatteli yli 200:aa eurooppalaisen yrityksen IT- ja tietoturva-asiantuntijaa maaliskuussa 2016. Asiantuntijat työskentelevät muun muassa pankki- ja vakuutussektoreilla, teollisuudessa, logistiikassa ja julkisella sektorilla Benelux-maissa, Pohjoismaissa Iso-Britanniassa, Saksassa, Sveitsissä ja Ranskassa.

PAC on perustettu vuonna 1976. PAC on osa eurooppalaista CXP Groupia, joka on johtava itsenäinen konsultointi- ja tutkimusyritys. CXP Group on erikoistunut ohjelmistotoimialaan, IT-palveluihin ja digitaaliseen transformaatioon. 

Tutkimuksen on sponsoroinut KPMG International, CyberArk ja SailPoint.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti